Ahad, 21 Jun 2009

Tempat makan pilihan aku di PD

Kat PD memang susah nak cari kedai makan yang sedap terutamanya untuk makan malam. Ada restoran yang nampak gempak tapi tak sedap mana pun. Gempak je lebih, harga mahal dari yang lain. Senarai di bawah ni untuk kedai makan taraf restoran pelbagai menu. Kalau nak restoran spesifik jenis makanannya, posting akan datang aku bagitau lagi...

1. Sebelah Lukut - RAH Tomyam

Menu macam restoran tomyam biasa.
Sedap tu boleh la berbanding restoran lain. Harga berpatutan. Lokasi bersebelahan kedai cuci kereta auto RM3.00. Kalau tak sedap, jangan marah aku. Mungkin tak kena citarasa engkorang!! Yang aku sukanya, kalau musim cuti sekolah tak berapa ramai orang. Jadi tak payah nak tunggu lama.

2. Sebelah Pekan PD - Nasi Ayam D'Merah

Kedai ni baru bukak tahun lepas. Nasi ayam dia lain dari yang lain. Bagi aku sedap la. Sais ayamnya tak la ciput macam kedai lain. Kata tokeh restoran ni, dia belajar buat nasi ayam ni masa kerja kat Singapore. Jadi mungkin la resepi ni sama dengan nasi ayam Singapore kot. Cuba la try. Ada juga soto dan nasi bromo (entah apa rasa - aku tak pernah try).

Kalau sebelah malam, restoran ni jual masakan Thai macam kedai tomyam biasa. (malam2 manusia tak makan nasi ayam kot. Ayam pun dah tidur masa ni...)

Lokasi dekat Public Bank Pekan PD. Sebaris kedai lot dengan Al-Rahnu pajak gadai Islam.

Tokeh dia kata (En. Asri 0123153430) kalau nak buat delivery pun boleh tapi at least beli 4 nasi ayam dia boleh hantarkan.

Jadi kepada orang luar yang bercuti di PD dan malas nak keluar makan, boleh la call HP di atas dan buat pesanan melebihi 4 nasi ayam. Kan ke senang... Makanan dihantar ke pintu bilik penginapan anda!

3. Sebelah Pantai Batu 4 - Tara Tomyam

Restoran ni pun macam restoran tomyam biasa. Menu pun macam biasa. Tapi rasa dia boleh tahan la. Tak banyak aku nak ulas. Kalau tak nak pening kepala, boleh la makan kat sini. Kedainya tak cantik mana, yang penting perut sukahati...

Lokasi dekat dengan tempat mandi-manda pantai Batu 4.

4. Sebelah Batu 8 Telok Kemang - Songkhla Tomyam

Kedai ni boleh tahan besar. Seat ada banyak, tapi kalau cuti sekolah, pinggan mangkuk bersepah atas meja pun, pelanggan tolong kemas sendiri. Ada parking lot sebelah restoran, tapi penuh memanjang.

Lokasi berdepan dengan tempat mandi-manda di pantai Batu 8. Pasal tu ramai orang. Kalau time cuti sekolah tu, elakkan diri dari makan di sini. Alasannya – korang kena tunggu lama, meja dan lantai dah makin kotor, pinggan mangkuk kengkadang tak cukup (pengalaman aku sendiri), parking pun payah.... Tapi kalau nak juga, pandai-pandai korang la...

Menu macam biasa- macam kedai tomyam lain jugak....


Ada lagi kedai makan lain yang baru bukak dalam tahun lepas. Tapi aku tak sempat nak rasa lagi, jadi kalau lagi best dari senarai di atas, aku update semula, ok!!! Selamat menjamu selera di PD!!!

2 ulasan:

esempoi berkata...

banyak tempat menarik di PD.. marilah kita melawat negara kita sendiri..

Shahidah berkata...

Aku sllo.gak lepak PD sbb anak suke g sana.. tapi mmg makanan payah yg amat kat PD. baik siang & malam. Harga mak datuk!! X berbaloi.. klu stay smpi 3 ari..baik makan meegi